dinsdag 28 december 2010

Klaproos - probeersel

Ik ben aan de linkerkant begonnen met de eerste stukken in te vullen. Dit is wat ik in mijn hoofd heb maar, toen ik dit deel aan de muur had hangen vond ik wel dat de overgangen erg hard zijn. Daar moet ik over nadenken en iets mee doen. Ik had al bedacht dat ik dit met garen kan verzachten. Omdat ik nog niet heel veel ervaring heb met art-quilten ben ik eerst eens gaan uitproberen wat er gebeurd als je eerst stikt of als je het garen verwerkt bij het quilten. Wat ik eigenlijk al verwachte werd meteen al duidelijk. Je moet het garen toevoegen als je gaat quilten. Hieronder zie je de voorbeelden van beide mogelijkheden. De mogelijkheid van eerst garen verwerken heb ik niet eens meer afgemaakt. Bij de andere heb ik gelijk ook geƫxpirementeerd met tule en organza. Voor tule is een meer afwijkende kleur nodig voor een goed effect. Over de organza ben ik meer tevreden. En zo heb ik geleerd, en dat was ook de bedoeling van dit probeersel.


2 opmerkingen:

Guusje, zei

ik vind het er al heel mooi uitzien, de kleuren lopen erg mooi over zo.

christina zei

nu heb ik niets me roze, maar ik vind het leuk om te lezen hoe je zelf op ontdekkingstocht gaat. Daar leer je vaak het meeste van, ook al kost het meer tijd. En bovendien blijft het ook beter hangen dan als je iets hebt gelezen.

 
Free Hit Counter