woensdag 5 januari 2011

Klaproos 5 De constructie

Ik krijg diverse vragen over hoe ik de klaproos in elkaar zet. Niet gehinderd door veel kennis kwam ik op deze smileboxes terecht:

The Solace of Persephone: Part 1

The Solace of Persephone: Part 2
 
The Solace of Persephone: Part 3
 
Die geven goed weer hoe Anette M Hendriks werkt. Op basis van wat ik hier zag ben ik de delen van mijn patroon op patroonpapier gaan overnemen en knip ik de delen uit de stof. Omdat mijn uitgangspunt is werken met wat ik heb en ik heel veel verschillende roze voeringstoffen heb ben ik gaan werken met dun plakvlieseline op de achterkant. Ik appliqueer met raw-edge de stukken op elkaar en knip dan de grote delen aan de achterkant weg.


Hier heb ik een detail foto en ook een foto van de achterkant.








Straks wil ik het ook gaan appliqueren op de achtergrondstof. maar zover ben ik voorlopig nog niet.....

2 opmerkingen:

christina zei

dankjewel. met veel plezier heb ik het filmpje bekeken. Maar ook het muziekje is zo heerlijk rustgevend.

Nu weet ik tenminste hoe je het hebt gedaan. Mooi hoor.

Dea zei

Ik heb gewacht tot het weekend voor ik bij je ging lezen en dat is maar goed ook. Hier heb je even tijd voor nodig maar dat is het absoluut waard. Wat een prachtige filmpjes om te zien. Heel interessant hoe zij (en jij dus ook) dat aanpakt. Inspirerend. Jouw klaproos wordt ook zo bijzonder!

 
Free Hit Counter