woensdag 16 september 2009

Work in progress: Cleopatra's Fan

En hier is nog een meerjaren project waar ik mee bezig ben. In de zomer van 2005 ben ik deze quilt begonnen. Het was de 2e quilt die ik ging maken en ik vond het patroon gewoon mooi. Dat hij eigenlijk voor restlapjes was bedoeld had ik nog niet zo door. Ik heb dus allemaal FQ gekocht om deze quilt te kunnen maken. Toen mijn ouders in september 50 jaar getrouwd waren zaten we met zijn allen in een huisje in Neede. Het was prachtig weer en ik heb lekker in de tuin malletjes omgetrokken en heel veel blokken geknipt. Dat ik als ervaren naaister niet op de draadrichting heb gelet was natuurlijk een beetje dom.

Dat ik deze blokken helemaal niet op de naaimachine kon naaien had ik mij ook niet gerealiseerd. En ach als je perse wilt kan het natuurlijk wel, maar met de hand leek mij ook wel eens wat.
Deze quilt wordt dus helemaal met de hand genaaid. Ik werk er aan tijdens de Bee met Kitty en Lia en tijdens vakanties en soms bij zwemles. Kortom altijd als ik iets met de hand wil doen pak ik dit. En zo gaande weg ben ik behoorlijk opgeschoten.
Ik ben met het laatste blauwe hoekblok bezig en daarna komen nog de twee gehalfeerde rode blokken.
En dan het in elkaar zetten nog. Ik denk dat ik dat ook met de hand ga doen, en dat vind ik heel moedig van mijzelf.

2 opmerkingen:

liesbeth a zei

Wauw. Wat een prachtige kleuren en patroon. En dat voor een tweede quilt. Netjes gedaan.

Willeke de la Chambre zei

Oh wat mooi Irene! Schitterende kleuren!
je had je snuitje bij 'mijn volgers' gezegd, dus was ik meteen nieuwsgierig om jouw blog te bekijken.
Helemaal leuk!
Ik kom vast nog eens vaker aanwippen. hartelijke groet,

 
Free Hit Counter