zaterdag 23 oktober 2010

KLAPROOS: Het bewerken van de foto

Het eerste wat ik ben gaan doen is het bewerken van de foto. In het programma Paint.net (volgens mij ergens gratis te downloaden?) Heb ik de foto zo bewerkt dat hij wat popartachtig is geworden en wat meer rose. Je krijgt dan al een beeld hoe je de vormen kan gaan appliqueren en welke kleuren stof je nodig hebt.



Vervolgens heb ik de foto uitgeprint en er overtrekpapier overheen gelegd (dat mooie papier dat architecten ook gebruiken) Ik heb de grove vormen overgetrokken, dus niet ieder streepje maar wel de iets grotere vlekken. Dat ziet er dan zo uit:

Dan leg ik er een doorzichtig vel met ruitjes van 1 bij 1 cm over heen en maak ik een groot vel met ruitjes van 4 bij 4 cm. Dan kan je per vakje natekenen en krijg je een klaproos van 80 bij 80 cm. Dat ziet er dan zo uit.

En voila het patroon is bijna klaar. Het grote formaat heb ik nog een keer overgetrokken op patroonpapier en dan kunnen de patroondelen worden geknipt.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er ingewikkeld uit, maar ben wel benieuwd naar het eindresultaat

Guusje, zei

Wat een goed en duidelijk heb je dit uitgelegd en wat wordt dit mooi. Ben benieuwd naar het vervolg.

Maya zei

Ik ben heel benieuwd hoe het wordt. Moet bekennen dat ik dit meestal op de luie manier op de computer doe (lijnen overtrekken) dan kan ik het patroon op ieder formaat uitprinten

 
Free Hit Counter