woensdag 15 december 2010

Resultaat sneeuwverven

Vorig jaar had ik dit prachtige resultaat met het sneeuwverven. 6 lapjes met een hele mooie diepe kleur en veel schakeringen erin. Ik heb toen de lapjes in de verf laten staan.


Dit jaar heb ik de lapjes uit de verf gehaald toen de sneeuw was gesmolten en in plastic zakjes nog bij de verwaming geplaatst (bovenste rij). Daarna heb ik nieuwe lapjes in de potjes gedaan (middelste rij) en na een paar uur nog een lapje erbij gedaan (onderste rij). Ook deze potjes stonden bij de verwarming.
Over het resultaat ben ik minder tevreden. De eerste lapjes hebben veel minder schakering en kleurdiepte, wel vind ik de tweede en derde serie een heel leuk effect geven in de aflopende tint.


Mijn conclusie, toch niet te veel beroeren (dus op zoek naar bloempotjes/emmertjes met binnenpotjes als vergiet) en daar direct het tweede lapje onderin doen. En tweede conclusie de blauwe verfstof werkt langer door.

Van de lapjes heb ik al een eerste probeersel gemaakt maar daar schrijf ik in een ander blogje over. (overigens vond ik het heerlijk om zomaar genoeg lapjes te hebben om even iets te maken. Dus toch maar vaker verven en een voorraad aanleggen!!)

2 opmerkingen:

Klaske zei

Ja dat is ook mijn ervaring, niet teveel aankomen.Alleen om het in het zakje te doen voor op de verwarming.(Ik gebruik ook het bloempotje in het yoghurtemmertje)Dus dat word yoghurt eten, Irene ;-))
Ben benieuwd hoe je probeersel eruit ziet..

Margeeth zei

Je kan proberen om, als de sneeuw gesmolten is, de hele handel in een plastic zak te doen, dan dichtknopen en 2 minuten op 750 watt in de magnetron.

 
Free Hit Counter