maandag 20 december 2010

Sneeuwverven

Tja met al die sneeuw die is gevallen kon het sneeuwverven niet uitblijven natuurlijk. Ik heb in bakjes geverfd waarin gaatjes zaten en die weer in een ander bakje gedaan. (Handig die in elkaar passende diepvriesbakjes en met een boor maak je zo gaatjes onderin.)

In het onderste bakje een lapje en in het bovenste bakje ook een lapje. Sneeuw erop en dan verfpoeder strooien maar. Omdat ik de vorige keer niet zo tevreden was over de kleur heb ik de bakjes 2 minuten op 750 watt in de (oude) magenetron gedaan nadat de sneeuw was gesmolten.
En dit zijn de resultaten:
(Bovenste lapje is bovenste bakje)

Links is barnsteen en azuriet met in een hoekje een klein beetje robijn
Rechts heb ik geprobeerd rookkwarts na te maken, dit is een mengsel van ongeveer evenveel citrien (2 delen) als robijn (2delen) en daarbij ca de helft turquoise (1 deel) Bij de bovenste lap zie je iedere keer veel kleurschakering en de onderste lap is veel meer een gemengde kleur. Precies wat je zou verwachten bij sneeuwverven. Leuk he.



Hier heb ik citrien en robijn gemixed. Bij de rechter heb ik er nog een klein beetje onyx overheen gestrooid. De kleur die hierbij ontstaat vind ik erg mooi


Bij deze lapjes heb ik citrien en en ienieminie beetje turquoise gemengd en rechts weer een beetje onyx eroverheen gestrooid.

Deze keer ben ik weer heel tevreden over de resultaten. Dank je wel voor de magnetron tip Margeeth.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Woah wat een prachtige lapjes heb je gemaakt.

Nienke zei

Ja echt mooi, ook leuk dat je de mengkleuren erbij zet, dank je wel!

Guusje, zei

Ze zien er weer prachtig uit, mooie kleuren lijkt me erg leuk om te doen.

Jane in Cumbria zei

Mooie stofjes zijn het geworden!

christina zei

ze zijn echt heel erg mooi geworden

 
Free Hit Counter